Monday, February 7, 2011

Kepah Come To Mama

Hah hari sabtu lepas berlepas la aku dan family aku ke Pantai Morib, Banting. Misi utama kami



CARI KEPAH!!!!!!!!!!!!!



memang tujuannye satu je. kalau nk mandi pantai, aku rase baik lagi mandi kat dalam kolah toilet blakang umah aku tu. bersih saaaangaat sikit la kan..



sampai je morib dah mengeluh. urghhhhh gerimis ke. taper2 da sampai tak kan nak balik! ape lagi seraaangg !!!!!!!!!!!



.

.

.

.

lembut wehhhh selut/lumpur die!! rase cam pijak jellyfish warna hitam. aaaaaaaaaaaaaaaa

.

.

.

setengah jam. xjumpe lagik. adehh korek-korek xjumpe pun. dah di bajak pon xjumpe gak. (ye betul kitorang pakai pembajak tanah tu. ngeh3)

.

.

.

tetibe kat selut-selut tu kaki aku terpijak sesuatu yg keras-keras, licin-licin. yaaaaa itulah die ketam! haha tipu2, kepah.

dan betapa happy nye perasaan rase cam baru dapat salam PM. ok aku tipu lagi.haha happy je.

dan aku bertambah bangga bile kepah yang aku dapat adalah yang paling besau sekali antara kepah-kepah dah haiwan cengkerang lain yang kitorang dapat hari tu hehe



oh ye, kitorang bukan je dapat kepah je hari tu. kitorang jugak dapat ketam, kerang dan.... ikan senangin.

HAHAHAHAAHAA

ikan tu sesat. elok plak tu ape lagi rembat la hahaha.

(tapi kat rumah aku goreng ikan tu bagi kucing aku makan sbb rasa tak selamat nak makan ikan tu T____T)


so hasil yang kitorang dapat tu. errrr yang lebih kurang.........



10 ketul.

HAHAHAHAHA

kitorang rebus dan makan ngan sos. haha sodap.

manis dan sodap sampai menjilat cengkerang hua hua hua



best weh aktiviti mencari kepah ni. selain daripada dapat exercise pinggang (sbb aku carik kepah style rukuk) dapat jugak melatih kesabaran dan kerjasama. ye betul heheh.



so kalau nak cuba-cuba cari kepah ni, tipsnye

1) pastikan air surut (pedihnye rase bile sampai pantai je air pasang ==)

2)peralatan sesuai (pembajak.ahahaha sebenarnya orang guna gerat.ah carik kat google)



3)tak hujan (nenek aku kate kepah kuar time ada matahari)



..... lain2 ntah la.

yeahh gambar!!

kepahh!!

ikan sesat. tapi pastu aku lepaskan. sian die huhu

jellyfish. gile ar nasib baek tak pijak o.O

so ape lagi. minggu depan pi carik kepah ye? haha



sekian. ngeee



2 comments:

Aesya Zealous said...

nak jellyfish..tangkap then bakar atau masak lomak cili api!! ahahah!!

Che akira said...

jellyfish tu aku hanta sushi king je buat sushi hahaa