Wednesday, May 16, 2012

Solidarity with Palestinian Prisoners on Hunger Strike

Assalamualaikum wbt.

Credit pada diri sendiri. haha


Sebagai satu tanda sokongan terhadap tahanan Palestin yang mengadakan mogok lapar selama 28 hari (ada yang 78 hari) dan mengingati 64 tahun Hari Nakbah atau the Nakba Day (hari British serah Palestin to Israel huhu), ramai yang dah tukar default picture (DP) mereka di FB, dan Twitter jugak kepada pic melambangkan tahanan palestin berpakaian serba coklat (baju tahanan dorang).

Aku bukak FB pun mula mula agak terkejut. Awat sume coklat je ni. Bila dah tau cerita, mula rasa kagum dan prihatin. Lama lama makin ramai. Macam pic kat atas tu. Ramai jugak yang concern tentang Palestinians ye. Terharu.

Bersyukur tak aku tinggal di Malaysia? SANGAT WEH. Well I bet you all pun sangat jugak ean. Rasa nak tolong sangat sangat saudara kita kat sana nun. Nak jadi 'Ironman dan tembak semua orang jahat pakai tangan berlubang yang berkuasa tu.

Hmm..

Teringin nak tukar profile pic jugak. Tapi memandangkan aku bukak FB pon beberapa kali je.. Plus malas lagik... Aku tak tukar lagi. Maybe nanti. huhu.

 Alasan. 

mmm.. yeap.. Ok bye.

P/s: Penulisan aku sangat teruk. Heat stroke maybe. Perasan tak sekarang musim panas agaknya. Aku cepat pancit dan penat dan mengantuk. Atau mungkin aku mengalami kegemukan.



1 comment:

naju said...

gemuk lah sangat. tang mane.. tang mane.. meh discuss.. kih kih